KÖPVILLKOR
KÖPVILLKOR VID KÖP PÅ WWW.STYLINGHUSET.NU
Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när du som konsument (”Kund”) gör en beställning via www.stylinghuset.nu och därtill hörande sidor. Avtal ingås mellan Kund och Stylinghuset Sverige AB, org. nr. 559374-1183, (”Stylinghuset Sverige AB”).

KONTAKTA OSS
Du kan alltid nå oss vid frågor via mail eller telefon på helgfria vardagar mellan klockan 08.00-20.00.
E-post: info@stylinghuset.nu
Telefon: 08-96 50 60
Postadress: Stylinghuset Sverige AB, Glimmervägen 10-12, 191 31, Sollentuna, Sverige

BESTÄLLNING
Efter du genomfört ditt köp så kommer vi skicka en orderbekräftelse till din e-postadress och då har avtal om köp genomförts. I bekräftelsen finner du information om produkter, pris, fakturerings och leveransadress. Alla priser på Stylinghuset anges i SEK och är inklusive moms. Är det något fel i ordern ber vi dig kontakta oss via e-post eller via telefon. Kontaktuppgifter hittar du under sektion kontakta oss.
Stylinghuset Sverige AB förbehåller sig rätten att kunna neka kund köp. Alla beställningar anses bindande men om du skulle gjort en beställning av misstag måste du kontakta oss via e-post eller via telefon så snart som möjligt. Har vi redan skickat varan kommer vi debitera för returfrakten.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då färger kan skilja beroende på fotokvalitet, upplösning och vilken bildskärm man har. Vår utgångspunkt är dock alltid att visualisera produkterna på ett så korrekt sätt som möjligt.

BETALNING & ÅTERBETALNING
Vid fakturabetalning eller delbetalning kan Stylinghuset eller dess samarbetspartners komma att göra en kreditupplysning.
Om du skulle avbeställa varan eller av annan anledning frånträda avtalet har vi rätt att ta ut en kostnad för ersättning för kostnader för frånträdandet av avtalet.
Om du utnyttjar öppet köp eller ångerrätten och varan är konstaterad att vara i oförändrat skick, kommer vi att betala tillbaka varans värde med avdrag för returfraktkostnaden. Återbetalningen kommer att ske inom 14 arbetsdagar från det att vi godkänt återköpet.

LEVERANS OCH TRANSPORT
Försändelser skickas som paket och kan hämtas på valt utlämningsställe efter du mottagit avisering. I ditt leveransbesked finns en spårningslänk där du kan följa transporten för ditt paket.
Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer.
Om paketet mot förmodan ej hämtas ut så förbehåller sig Stylinghuset rätten att debitera kunden en avgift motsvarande returfrakten, expeditionsavgift och faktisk hanteringskostnad. Om du inte har möjlighet att ta emot en leverans eller avhämta din vara ber vi dig att kontakta oss snarast möjligt.
Om du beställer varor med olika lång leveranstid, vid samma köptillfälle så kommer allt hållas tills att allt i ordern går att skicka samtidigt.

ÅNGERRÄTT, ÖPPET KÖP OCH BYTESRÄTT
Stylinghusets högsta målsättning är att du ska bli helt nöjd med den vara eller de tjänster du köper av oss. Skulle du ångra dig följer vi svensk konsumentskyddslagstiftning, vilket ger dig 14 dagars ångerrätt. Vid köp av en vara eller tjänst som är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad speciellt för dig så gäller inte ångerrätten. I samband med en beställning av vara för vilken ångerrätt inte gäller får du tydlig information om detta. Om en vara har förseglats får du inte bryta förseglingen om du vill kunna utöva din ångerrätt. Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket. Vid icke uthämtade paket debiterar vi en avgift om 150 kr för paket som skickats inom Sverige.
Om du som Kund vill ångra köpet ska du innan ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande via e-mail till Stylinghuset om ditt beslut att utöva ångerrätten.
Vid utövande av ångerrätten betalar du returfrakten. Du ansvarar för varans skick från det att du mottagit varan samt vid returfrakt. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar och skall returneras i sitt originalemballage. Om varan inte returneras i godtagbart skick har Stylinghuset rätt att ta ut en kostnad för hantering av osäljbar produkt.

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER OCH COOKIES
När du köper varor från Stylinghuset accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Informationen (så som namn, adress, telefonnummer, epost, IP-adress, köphistorik) kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig och ge dig god service. Vid använder uppgifterna endast för fullgörande av avtalet och inom företagets datasystem och hanteras enligt Svenska Personuppgiftslagen (PUL). Information sparas för att kunna genomföra köpet och skydda parterna.
Vid leverans av dina beställningar och slutföra köpeavtalet så behöver vi delge specifik information till avtalat fraktbolag.
Du har rätt att begära utdrag över all informationen som finns om dig hos oss. Du har rätt begära rättelse av information som är felaktig eller bristfällig om dig. Du kan när som helst be att få uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag då rätten av radering till exempel om de ska behållas vid för att uppfylla en rättpliktig förpliktelse (exempelvis bokföringslagen).
Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en hemsida informeras om användning av cookies. När du besöker vår hemsida sparas så kallade ”cookies” på din dator. Dessa används bland annat för att hålla reda på vilka varor du lagt i varukorgen och om du inte har cookies aktiverat i din webbläsare kommer du inte kunna genomföra ett köp. Om du har inaktiverat cookies kommer du dock fortfarande kunna surfa runt på vår hemsida.

REKLAMATION, FORCE MAJEURE OCH TVISTER
Om du får problem med en produkt så ber vi dig kontakta oss på info@stylinghuset.nu eller ring oss på 08 – 96 50 60 direkt. Du som konsument har rätt att reklamera en vara inom tre år enligt konsuments köpslagen. Spara alltid din orderbekräftelse. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.
Vi vet att transportskador kan uppstå. Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på fraktbolagets fraktsedel i samband med kvittens. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage så ber vi dig kontakta oss på info@stylinghuset.nu eller ring oss på 08 – 96 50 60.
Vid godkänd reklamation ersätts du för samtliga dina kostnader i anledning av reklamationen.
Stylinghuset accepterar inget ansvar för försening eller fel till följd av omständigheter utan företagets rådande (Force Majeure).
Stylinghuset högsta mål är att alla kunder ska vara nöjda. Tvister skall i första hand lösas i samförstånd genom diskussion med oss via telefon och konfirmation per mail. Om tvist ej kan lösas rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN), för en oberoende prövning. Du hittar mer information på www.arn.se. Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och med undantag för vad som anges under stycket ovan, avgöras av allmän domstol i Sverige.

UPPHOVSRÄTT OCH IMMATERIALRÄTT
Alla rättigheter, inklusive upphovsrätt av www.stylinghuset.nu stannar hos Stylinghuset Sverige AB. All användning av denna webbplats eller dess innehåll, inklusive kopiering annat än för eget personligt, icke-kommersiellt bruk är förbjudet utan skriftlig tillåtelse.
Dessa Villkor har fastställts av Stylinghuset Sverige AB den 02/10-2022