VANLIGA FRÅGOR – SHOPPEN
Du är alltid välkommen att kontakta oss på Stylinghuset vid frågor, beställningar eller för tips & råd om val av produkter. Du kan också läsa om våra köpvillkor för fler svar. Nedan finner du frågor och svar på våra vanligaste frågor.

Shipping
Du ser den beräknande leveranstiden för din beställning i varukorgen och på din orderbekräftelse. Leveranstiden beror på vilka varor du har handlat samt var du bor. Mindre varor kan komma att bli levererade på kortare tid medan vissa större varor, som möbler, kan ha längre leveranstid. Beräknad leveranstid är mellan 7-14 arbetsdagar.
I samband med att vi skickar varan från lager kommer vi även skicka en leveransbekräftelse till dig per mail. I mailet kommer det finnas en spårningslänk där du kan spåra din leverans.
Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer.
Skulle du ångra dig följer vi svensk konsumentskyddslagstiftning, vilket ger dig 14 dagars ångerrätt. Vid köp av en vara eller tjänst som är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad speciellt för dig så gäller inte ångerrätten. I samband med en beställning av vara för vilken ångerrätt inte gäller får du tydlig information om detta. Om en vara har förseglats får du inte bryta förseglingen om du vill kunna utöva din ångerrätt.
Kontakta oss via email på infor@stylinghuset.nu eller via telefon 08-96 50 60
1. Vänligen skriv vilken order och vara du önskar att returnera.
2. Packa dina varor väl i originalemballage.
4. Du kommer få en retursedel som du sedan behöver skriva ut och sätta fast synligt på paketet.
5. Lämna in paketet till ditt närmsta postombud.
Vi kommer att betala tillbaka värdet av varan med undantag att vi har rätt att göra avdrag för eventuell värdeminskning.
Om paketet mot förmodan ej hämtas ut så förbehåller sig Stylinghuset rätten att debitera kunden en avgift motsvarande returfrakten, expeditionsavgift och faktisk hanteringskostnad. Vi debiterar 150kr för ej uthämtade varor. Om du inte har möjlighet att ta emot en leverans eller avhämta din vara ber vi dig att kontakta oss snarast möjligt.
Vi har valt att samarbeta med transportörerna DHL och Postnord. Vid order av vissa större möbler så kan annan transportleverantör användas. I dessa fall kommer du bli kontaktad av vår Kuntjänst som ger dig information kring kommande leverans.
Nej, vi skickar alla försändelser i samma omgång så att du ska kunna få allt så fort som möjligt.

ORDERFRÅGOR
Du kan ändra din adress själv när du lägger din order. Om du behöver uppdatera adressen på redan lagd order så ber vi dig kontakta kontakta oss omgående. Vi kan hjälpa dig att uppdatera adressen så länge inte ordern har börjat förberedas för utleverans.
Vi skickar en orderbekräftelse per automatik till den e-postadress som är registrerad på ordern. Om du inte fått någon orderbekräftelse, kontrollera din skräppost. Hittar du inte din bekräftelse så är du välkommen att kontakta oss.
Vi vet att transportskador kan uppstå. Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på fraktbolagets fraktsedel i samband med kvittens. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage så ber vi dig kontakta oss på info@stylinghuset.nu eller ring oss på 08 – 96 50 60.

ÅTERBETALNING
Om du utnyttjar öppet köp eller ångerrätten och varan är konstaterad att vara i oförändrat skick, kommer vi att betala tillbaka varans värde med avdrag för returfraktkostnaden. Återbetalningen kommer att ske inom 14 arbetsdagar från det att vi godkänt återköpet.

REKLAMATION OCH RETUR
Om du får problem med en produkt så ber vi dig kontakta oss på info@stylinghuset.nu eller ring oss på 08 – 96 50 60 direkt. Du som konsument har rätt att reklamera en vara inom tre år enligt konsuments köpslagen. Spara alltid din orderbekräftelse. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.
Vi vet att transportskador kan uppstå. Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på fraktbolagets fraktsedel i samband med kvittens. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage så ber vi dig kontakta oss på info@stylinghuset.nu eller ring oss på 08 – 96 50 60.
Vid godkänd reklamation ersätts du för samtliga dina kostnader i anledning av reklamationen.
Skulle du ångra dig följer vi svensk konsumentskyddslagstiftning, vilket ger dig 14 dagars ångerrätt. Vid köp av en vara eller tjänst som är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad speciellt för dig så gäller inte ångerrätten. I samband med en beställning av vara för vilken ångerrätt inte gäller får du tydlig information om detta. Om en vara har förseglats får du inte bryta förseglingen om du vill kunna utöva din ångerrätt.
För att påbörja returs processen så behöver du kontakta oss via email på info@stylinghuset.nu eller via telefon 08-96 50 60
1. Vänligen skriv vilken order och vara du önskar att returnera.
2. Packa dina varor väl i originalemballage.
4. Du kommer få en retursedel som du sedan behöver skriva ut och sätta fast synligt på paketet.
5. Lämna in paketet till ditt närmsta postombud.
Vi kommer att betala tillbaka värdet av varan med undantag att vi har rätt att göra avdrag för eventuell värdeminskning.
Tyvärr så är det inte en möjlighet om du fått produkten levererad till dig. Du behöver göra en retur för att därefter genomföra ett nytt köp.